Q

Language / Limbă  Linguagem / Sprache / भाषा  Dil / Idioma / لغة / 语言

Click below to change

Automatische vertalingen

De vertalingen zijn automatisch gegenereerd en kunnen daarom soms kleine fouten bevatten. Neem bij vragen altijd contact op met onze klantenservice. U kunt naar ons mailen in iedere gewenste taal.

    Q

    Language / Limbă  Linguagem / Sprache / भाषा  Dil / Idioma / لغة / 语言

    Click below to change

    Automatische vertalingen

    De vertalingen zijn automatisch gegenereerd en kunnen daarom soms kleine fouten bevatten. Neem bij vragen altijd contact op met onze klantenservice. U kunt naar ons mailen in iedere gewenste taal.

      View Categories

      Overig

      9 Docs

      Is de Invalidenkaart een officieel document?

      Last Updated: 14 november, 2024

      De Invalidenkaart is een hulpkaart die gebruikt kan worden voor communicatieve doeleinden, maar het verleent geen juridische rechten of privileges. De kaart wordt uitgegeven door een niet-gouvernementele organisatie en is daarom geen officieel (erkend) document. Het gebruik van de kaart dient naar eigen inzicht te geschieden. Een bedrijf of organisatie is daarmee ook niet verplicht...

      Welke gegevens worden opgeslagen/verwerkt? (AVG)

      Last Updated: 14 november, 2024

      Wij hechten groot belang aan de bescherming van uw privacy en volgen strikt de voorschriften van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Een compleet overzicht kunt uw lezen op de pagina ‘Uw privacy‘. Indien u niet langer wenst dat uw gegevens in ons systeem worden bewaard, kunt u een verzoek indienen om uw gegevens te laten...

      Hoe werkt automatisch verlengen?

      Last Updated: 14 november, 2024

      U kunt jaarlijks een nieuwe kaart ontvangen. Twee weken voordat uw kaart verloopt, sturen wij u een e-mail om te vragen of er wijzigingen zijn in uw situatie. De kosten voor de nieuwe kaart zijn hetzelfde als voor uw eerste kaart. Het (automatisch) verlengen van uw kaart is vanzelfsprekend optioneel, maar wordt bij uw aanvraag...

      Hoe kan ik contact opnemen?

      Last Updated: 14 november, 2024

      U kunt contact met ons opnemen via klantenservice@invalidenkaart.nl of door het contactformulier te gebruiken via de knop hieronder. De antwoorden op de meeste vragen vindt u al op onze website. Veel zaken, zoals het aanvragen van een vervangende kaart of het indienen van een kwijtscheldingsverzoek, kunt u eenvoudig zelf regelen via de site, waardoor een...

      Is de Invalidenkaart geldig in het buitenland?

      Last Updated: 14 november, 2024

      De Invalidenkaart is ontworpen als een communicatieve hulpkaart om uw handicap kenbaar te maken en is overal bruikbaar, ongeacht de locatie. De kaart is dus niet gebonden aan specifieke landen of gebieden. Dit maakt het mogelijk om uw handicap of ziektebeeld eenvoudig te communiceren, zelfs in het buitenland – handig bij een taalbarrière. Wilt u...

      Ik heb een vraag over de parkeerkaart (GPK)

      Last Updated: 12 november, 2024

      Bij Invalidenkaart.nl bieden we communicatieve hulpkaarten aan om een handicap of ziekte kenbaar te maken. De Invalidenkaart geeft geen recht om te parkeren op gehandicaptenparkeerplaatsen. Hiervoor is een gehandicaptenparkeerkaart (GPK) vereist, die u bij uw gemeente kunt aanvragen. Voor vragen over de GPK kunt u eveneens bij uw gemeente terecht. Meer over de GPK kunt...

      Ik wil mijn Invalidenkaart opzeggen

      Last Updated: 13 november, 2024

      Wat fijn dat u de Invalidenkaart niet langer nodig heeft. U kunt eenvoudig de automatische verlenging van uw kaart stopzetten via Mijn Invalidenkaart. Na het opzeggen ontvangt u geen nieuwe kaart meer in de toekomst. Volg de stappen hieronder om gemakkelijk zelf uw kaart op te zeggen. Let op Een opzegging stopt alleen de automatische verlenging....

      Mijn Invalidenkaart is verloren of gestolen

      Last Updated: 14 november, 2024

      Is uw kaart verloren gegaan of gestolen? Geen zorgen, u kunt kosteloos een nieuwe kaart aanvragen. Dit regelt u eenvoudig zelf via onze website. Volg de stappen hieronder en u ontvangt binnen twee weken een vervangende kaart. Let op! Het betreft hier de Invalidenkaart van invalidenkaart.nl, niet de parkeerkaart (GPK). Voor een nieuwe parkeerkaart kunt...

      Er staat een fout op mijn Invalidenkaart

      Last Updated: 7 november, 2024

      Heeft u recent een kaart ontvangen, maar klopt bijvoorbeeld uw geboortedatum niet, zit er een spelfout in uw naam, of is er sprake van een technische drukfout? Dan kunt u kosteloos een nieuwe kaart aanvragen. Volg de onderstaande stappen zorgvuldig om een vervangende kaart te ontvangen. U kunt dit namelijk zelf regelen via onze website,...